Fiesta MK3 układ kierowniczy 

I'm just stardog-champion

Witam!

Mam taki problem:(
Mam mk3 i jak jade to jest ok ale jak zaczne hamowac to sciaga mi fieste w prawo.Tak ze musze kontrowac kierownica aby jechac prosto przy hamowaniu.

Martwi mnie to gdyz na sniegu juz raz wpadlem przez to w poslizg.

Prosze o pomoc co moze byc przyczyna takiego zahowania fiesty.

Z gory dziekuje!!!



Przede wszystkim jako nowy użytkownik forum witam wszystkich

Mam nadzieję, że nie zostanę od razu zwyzywany za brak używania wyszukiwarki, ale mój problem jest dość złożony.

W kwietniu ubiegłego roku kupiłem fiestę jak w opisie. Początkowo miała być jako auto tymczasowe, ale przyzwyczaiłem się do niej i ją polubiłem, więc postanowiłem się związać z nią na dłużej.

Od kwietnia zrobiłem ok. 20kkm, jak na razie praktycznie bezawaryjnie jednak zauważyłem kilka niepokojących rzeczy i chcę się zabrać za stopniową wymianę. Ponieważ budżet mam raczej ograniczony chcę to przeprowadzać stopniowo. Prośba do was jest taka, żeby podpowiedzieć za co się zabrać w pierwszej kolejności i na co przede wszystkim zwrócić uwagę (wg. moich wskazówek i ogólnie z waszego doświadczenia). Ew. usterki wyglądają tak:

- cholerne luzy w kierownicy (tu nie chcę oszczędzać i wymienić jak najwięcej rzeczy. na co zwrócić uwagę? krzyżak, maglownica, drążek kierownicy? coś jeszcze?)
- zawieszenie (wystarczą amortyzatory, czy sprężyny i reszta raczej też?)
- układ jezdny (troche rzeczy stuka i puka, ale ciężko to zdiagnozować.. wahacze?)
- poduszki silnika (jest szarpanie, warto sobie tym zawracać póki co głowę?)
- rdzy praktycznie nie widać, minimalnie przy wlewie paliwa, są jakieś środki żeby po zimie zakonserwować chociaż nadkola?
- filtry i świece to raczej konieczność...?

Mam nadzieję, że ktoś znajdzie chwilę, żeby odpisać za co z góry dzięki



Czesc
Pierwsze moje pytanie dotyczy wspomagania i maglownicy ktora cieknie, prosze doradzcie mi co jest najlepsza opcja
a. kupno uzywki maglownicy ze wsp. na szrocie (i czy ewentualnie pasuje ona od np mk4, escorta, forda ka ?)
b. regeneracja starej
c. nie wiem czy to jest mozliwe i jak wyglada zalozenie maglownicy bez wspomagania, czy istnieje taka opcja i czy warto

Kolejne moje pytanie dotyczy tego z jakich modeli fordow chodzi mi glownie o mlodsze pasuja czesci np fiesta mk3, escort, Ka i ktore z tych czesci np silnik, elementy karoseri np z mk 4 (interesuja mnie glownei silniki, skrzynie biegow i czesci blacharskie)

jeszcze jedno pytanie, dlaczego zamek tylniej klapy nie chce sie otwierac, czy lepiej go naprawiac czy tez bardziej sie oplaca kupic nowy ?

z gory dziekuje za pomoc



Witam.
Mam kolejny problem z moją fiestą. Otóż ostatnio miałem awarię samochodu stał z 2 tyg potem holowałem go po mechanikach. Udało się samochód znów działa.. Ale pojawił się problem i teraz nie wiem czego to wina. W układzie kierowniczym nic nie było ruszane.
A przed awarią silnika wszystko działało poprawnie.


Problem wygląda następująco. Gdy jadę czuję jakby coś zatrzymywało mi kierownicę w miejscu. Uczucie jakby ktoś ją trzymał a ty próbujesz nią skręcić. Lekko przekręcisz i znów działa normalnie.
Oczywiście nie jest to bardzo duża siła ale dość odczuwalna, trochę tej siły trzeb włożyć aby poruszyć kierownicą.

Nie mam pojęcia czego to wina. Może samochód się zastał?
Coś z krzyżakiem na kierownicy. Jak myślicie?



Witam wszystkich:) mam pytanie, mam fiestę mk3 z 1990r. i jak to ten typ tak ma:P muszę wymienić krzyżak, moja fiesta jest bez wspomagania, widziałem na allegro krzyżak za ok 60 zł. i za ok 120 zł. ten droższy jest niby ze wspomaganiem, taki pisze na aukcji. Czyli ten ze wspomaganiem jest tylko do fiest ze wspomaganiem?? Mógłbym taki z tym wspomaganiem w mojej fieście zamontować?? i czy dało by to coś w ogóle??
Pzdr


Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci



Witam mój cały ból polega na tym za 3 dni temu na postoju kręcąc kierownicą w prawo i lewo coś skrzypi w układzie kierowniczym , skrzypienie ustepuje dopiero gdzy sie uzyska predkośc powyzej ok.30 km/h ale tylko troche ustepuje skrzypienie i czy do fiesty mkIII przychodzą łączniki stabilizatora i co jest do wymiany w zawieszeniu jezeli wjade w małą dziure i w aucie napiepsza przednie zawieszenie jak w wozie drabiniastym :? Pozdrawiam i POMOCY!!!



mam pytanie
musze robic ze swoim silniczkiem, zaczol mi brac olej, jest to model z 90r. 1,6 XR2i, lecz wczoraj bylem u znajomego i jego kumpel powiedzial mi ze ma silnik 1.8 zetec z 95r na zbyciu w bardzo dobrym stanie, i mam do Was pytanie odnosnie przekladki, czy sa jakies komplikacje z tym zwiazane, do silnika mial bym skrzynie, komputer no caly zestaw, tylko nie wiem co za tym idzie, i czy trudno to zrobic, czy wymagana jest zmiana jakis czesci w ukladzie kierowniczym, hamulcowym czy napedowym, no i tak ogolnie jak to wyglada, poniewaz mam sie brac za zrobienie ukladu kierowniczego i nie wiem czy czekac na te przekladke czy wtedy nie bede musial dokupic innych czesci, prosze Was o odpowiedź



Wiem ze rozmow juz bylo sporo na ten temat ale w sumie ostatnia bolaczka mojej fiesty ktorej jeszcze nie usunalem, sa problemy z ukladem kierowniczym. W najblizszych dniach powinienem miec jakies wolne srodki finansowe i powoli chcialbym zaczac dzialac, tylko nie wiem od czego zaczac i w jakiej kolejnosci by pozniej nie placic podwojnie.
Zeby bylo ciekawiej fiescinka ma wspomaganie

Jedna z dolegliwosci jest dosyc duzy luz na kierownicy. Nie tak dawno mialem pewien opor przy kreceniu w roznych miejscach, psiknalem WD40 kilka razy w przeciagu kilku dni i na razie pomoglo. Nie czuc tego przynajmniej przy dzialajacym silniku bo wtedy dziala wspomaganie. Ale podejrzewam ze slawny juz krzyzak i tak pojdzie do wymiany a raczej zapewne do regenaracji jak znajde odpowiedni zaklad bo kilkaset zl za nowy to troche za duzo na moja kieszen

Oprocz tego przy ukladzie wspomagania, w miejscu gdzie powinno byc niskie cisnienie na wezach (od pompy do zbiorniczka wyrownawczego), jest wysokie cisnienie i uklad sie poci (plynu ubywa stosunkowo malo ale ubywa - po przejechaniu 2000 km w maju - musialem dolac doslownie nakretke). Tutaj ktos kiedys mowil o jakims zaworku ale niestety to juz chyba tylko mechanikowi bede musial zlecic bo zupelnie nie wiem gdziei co :/

No i ostatnia rzecz - znosi mnie na prawa strone - ostatnio bardziej (ostatnio zaobserwowalem ze by jechac prosto musze miec kierownice minimalnie skrecona w lewo :/) Jeszcze niedawno tego nie bylo :/ Cisnienie w oponach ok, kola byly wywazane przy zmianie z zimowek wiec chyba zbieznosc tak ?

Tylko pytanie w jakiej kolejnosci najlepiej usuwac usterki (przy zalozeniu ze pewnie na wszystko na raz nie bedzie mnie stac, a jedynie etapami) Czy jesli np najpierw ustawie zbierznosc to po ewentualnej wymianie krzyzaka, czeka mnie to znowu ? Od czego najlepiej zaczac ?

Druga sprawa, czy ktos z Krakowa badz okolic pomogl by mi zdiagnozowac i usunac problem ze wspomaganiem ? Co do ewentualnych kosztow na pewno sie dogadamy. Nie usmiecha mi sie np wymieniac pompy po to by dowiedziec sie ze problem jest przy jakims zaworku (a niestety z poprawna diagnoza u wiekszosci mechanikow jest najwiekszy problem :/) A ostatnie na co mam ochote to wymiana jednej czesci za druga na zasadzie, na pewno nie zaszkodzi a moze pomoze.

no chyba ze ktos ma jakies sprawdzone namiary w Krakowie badz okolicy na kogos kto niedrogo a trafnie i skutecznie pomoze...

Post przydlugi ale licze na jakas pomoc.